lil zey vs joker - bol sözlük

lil zey vs joker



başlık no:30435 okunma:7402



Sayfalar:  << >> >|

  1. biri yeteneğiyle 3-4 ayda en iyi kadın mclerden birisi olmuştur, diğeri 15 yılda hiçbir sik olamamıştır.

    biri 3-4 parçayla spotify'da 400k üzeri aylık dinleyiciye ulaşmıştır, diğerinin 15 yılda yaptığı albümleri, dissleri, epleri, singleları vardır ve dinleyicisi 200k'dır.

    biri köksvl'la feat atarak popülariteyi yakalamıştır, diğeri ceza ve ayben'le düet yapmasına rağmen hiçbir bok olamamıştır.

    birinin kimseye dissi olmadan popülaritesi vardır, diğeriyse tüm dinleyicisini millete küfür ederek elinde tutmaktadır.

    biri müzik yapar, diğeri müzik yapmaya çalışanlara küfür eder.

    birinin ne yaptığını bilemeyiz ama diğeri hem tükürür hem yalar.

    birinin isminin anlamı küçük zeyneptir ama diğerinin ismi joker olmasına rağmen ağlar durur.

    biri kadındır, diğeri erkek cinsindendir.
    anonim
    14/3/2020 12:01
    heart_plus : 13 stat_minus_2 : 26 




  2. erkek olsa bego'dan farkı olmayacak (dinlenme olarak) rap yapamayan bir kadın ile taş gibi rap yapan birinin versusu.

    bütün redkeys birleşse jokeri deviremez.

    (bkz: joker vs mob)
    anonim
    14/3/2020 12:11 ~ 14/03/2020 12:18
    heart_plus : 13 stat_minus_2 : 9 


  3. Joker Allah aşkına herkesle tartışmayı nasıl başarıyorsun?
    klasik
    14/3/2020 12:12 ~ 14/03/2020 12:14
    heart_plus : 10 stat_minus_2 : 0 




  4. Olay ne bilmiyorum ama her halükarda yetenek olarak joker redkeysin içinden geçer.
    mecnun
    14/3/2020 12:18
    heart_plus : 8 stat_minus_2 : 5 


  5. joker primcidir kimse aksini iddia edemez dinlenebilir şarkı yapamaz asla dissleri iyidir kimse buna bir şey demez zaten ama her sene diss atmaya gerek yok sebepsiz yere lil zey ise gözümde en iyi 2 kadın mc'den biridir bir yerlere diss atmadan sokup çıkarmadan gelmiştir

    kısacası kağıt üstünde lil zey kazanır mikrofon başında joker.
    anonim
    14/3/2020 12:20
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 5 


  6. puhahaha çalıntı flow, çalıntı şarkıyla kaza eseri 1-2 şarkısı dinlenen biri nasıl en iyi kadın mc oluyor anlamadım lol. anca feminizm güzellemesi yaparak durumu kurtarmaya çalışıyor işte.
    reb bu mu beyler
    14/3/2020 12:22
    heart_plus : 7 stat_minus_2 : 5 


  7. Bu kızın pembe kafalı abisini de sevmem bunların yanındakileri de sevmem rapin ağzına sıçtılar son 3-4 yıldır artık eskisi gibi dinlemiyorum bunlar yüzünden bu arada bu lil zey denen ablayı da denedim keşke rap yapmasa bir daha ece seçkinle falanla gidip pop featı atabilir.
    anonim
    14/3/2020 13:01
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 3 


  8. Türkiye'de Kızlar rap yapamıyor tamam da şu kızın rap yaptığını iddia edenler geçmişte ne yaşıyor merak ediyorum.
    Bak kendi alanında iyi olabilir lafım yok.
    Ama jokeri Türkçe rape verdiğinin 100de birini veremeyen insanla jokeri karşılaştırmak biraz art niyetliliktir.
    Sırf kız diye bu kadar övülmesi saçmalık.
    Ve bu rap değil
    Tamam şimdinin old geçinen rapçileri bile bu stile kaydı.
    Ama o adamların geçmişte neler yaptığını nasıl işler çıkardığını biliyoruz. Mesela ezhel.
    Tarzı değişti ama ais ezhel zamanındaki kral gibi rap yaptığı zamanları da biliyorum. Yani rape zamanında bir katkısı vardı.
    Ama bu gibi isimlerin yaptığını Türkçe rap diye ittirmek bence bu işe emek vermiş insanlara saygısızlıktır.
    Evet güzel, evet kadın.
    Ama rap bu değil be. Hakikaten değil.
    anonim
    14/3/2020 13:10
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 4 


  9. Arkadaş aslında joker'i seviyor galiba. Çünkü, genel olarak joker'i sevmeyen sözlükte herkese joker savundurmuş. Bence güzel taktik.:)
    anonim
    14/3/2020 13:22
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  10. eğer konu rap yapmaya çalışıp eline yüzüne bulaştırmaksa jokerin alacağı versustur. lil zey en azından kimseye elleşmiyor amk.. jokerin disslerini saymazsak şarkısı yok la adamın. siz rap jandarması mısınız benim kulağımın polisi misiniz.. yok gerçek rap bu değil yok joker eski rapçilerden.. keişan da joker kadar eski amk.. he eski diye yarak kürek şeyler dinleyelim.. bari söyleyin hangi seneden itibaren eski sayılıyor sonrasını dinlemeyelim.
    joker dinleyen adam zararlıdır aga sıkıntısı vardır.
    lil zey de iyi kötü hayvan gibi rapçidir. buna siz karar vermiyorsunuz..
    tekinsiz
    14/3/2020 13:26 ~ 14/03/2020 13:26
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 2 


  11. bir gün ben de lil zey'in hype'ına tutulurum umarım ama yok yani şu an için bana size verdiği tadı vermedi bilemiyorum neden. joker'e gelirsek çok yoruyo piyasayı biraz sakin olmasını tavsiye ediyorum.
    anonim
    14/3/2020 13:31
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 1 


  12. pardon en iyi kadın mc derken? :D
    tasplak
    14/3/2020 14:33
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  13. @6 katılıyorum. yalnız olaya tanay arslan da müdahil oldu en son. olmaz ama olur da dissleşirlerse tanay arslan da jokerin içinden geçer.






    hiphopmagazine in şu videosunun altına da açıklama yazdı en son. haydi inşallah.
    rebgelismiyor
    14/3/2020 20:00
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  14. Tanay joker'in içinden mi geçerhajssjdjjsd.
    Abi nasıl kafamız taşşşşak ammma ?
    Ulan tanay dediğin adamı sözlükteki adamlar sırayla taşak oğlanına çevirir. Tamam tanayın trollerini bende severim, arada şarkı attığında açar ehehe der kapatırım.
    Kafanız nasıl taşşak ki bu herife jokerin içinden geçer diyebilyonuz. Şu ülkede jokerle kıran kırana dissleşicek adam sayısı 3-4'tür. Tanay'ın mgk'yı trollüğüne disslemesinden daha komik olur jokeri disslemesi. Ahahahhaha hayatta tanay gibi olucan, cahil cesareti..
    yok pesqesh qroya zumzum
    14/3/2020 20:29 ~ 14/03/2020 23:02
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  15. (bkz: tanay arslan kim amk)
    anonim
    14/3/2020 20:31
    heart_plus : 7 stat_minus_2 : 1 


  16. 1bu nasıl bir başlık karşılaştırma yapiliyor gibi bir üslup ama belli ki bir tarafı ovme bir tarafı yerme amaciyla acilmis.
    2jokerin battle parçaları dışında dinlenebilir işi yok demek joker dinlememiş olma belirtisidir
    3harbiden Tanay arslan kim AMK ben mi cahilim?
    bindikbialamete
    14/3/2020 20:37
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  17. Magazinel muhabbetleri pek sevmem ama meseleye magazinel boyuttan biraz çıkarak değinmeye çalışacağım:

    Türkçe rap; tek bir kalıba / anlayışa sığdırılamayacak kadar farklı isimleri barındırıyor. Bu, geçmişte de az biraz böyleydi, şimdi de böyle. Geçmişte de, günümüzde de dinleyicilerin “ideal rap” olarak gördükleri bir rap çizgisi ve bunun az ya da çok dışında tuttukları işler ve isimler olmuştur. Geçmişte “arabesk rap” adı altında icra edilen ve ne arabesk ne de rap olmayı başarabilen birtakım örnekler, “battle rap” adı altında icra edilen küfür dolu örnekler, günümüzde de “trap” adı altında icra edilen ve müstehcen, sakıncalı konuların işlendiği, yine küfürlü olan örnekler mevcut. (“Geçmişte olanlar geçmişte kaldı” manasında söylemiyorum; onlar da üretilmeye devam ediyor tabii.) Arabesk rap'in ve battle rap'in güzel örnekleri olduğu gibi, trap'in de güzel örnekleri var. Khontkar ise bu işin içerik açısından kötü tarafında; zevkler-renkler meselesi de değil bu. “Kötü” diyenlerden daha çok kişinin “iyi” demesi bir şeyi değiştirmez; bazı meselerde “aklın yolu birdir”. Ama şu da var ki bazı şarkılarıyla Joker de geçmişin battle rap'inin içerik açısından kötü tarafında idi bana kalırsa. “Bang Bang” gibi güzel örnekleri dışarıda tutarsam, örneğin “Jokzilla” serisi -4 ve 6 istisna diyebilirim ama- benim “ideal rap” olarak gördüğüm çizgiye dâhil edebileceğim bir seri değildi; dolayısıyla ben meseleye kişiler açısından bakmıyorum. Ayrıca rap'in ve özellikle trap'in geldiği nokta itibarıyla da, “İstese kariyerini bitirir.” gibi argümanların pek isabetli olduğunu düşünmüyorum. Rap underground iken birbirinizin kariyerini şarkılarınızla bitirebilirsiniz; ama geniş kitleler sizi dinliyorken birbirinizi piyasadan kolay kolay silemezsiniz. Öyle olsaydı Ceza'nın Norm'u birkaç sene önce piyasadan silmesi gerekirdi; çünkü Ender'in battle'ı Ceza'nın battle'ının yanından geçemeyecek bir seviyede kalıyor.

    Meselenin dinleyici boyutunun da atlandığını düşünüyorum. İnsanların beğenisi bu kadar vasat olmasa ve insanlar şarkılarda küfrü, müstehcenliği vs. bu kadar kabullenmese zaten bugüne kadar ne “Eksik Etek” bu kadar dinlenirdi, ne “Jokzilla”, ne “Osmanlı Torunu”; ne Ezhel, ne Khontkar, ne de Ben Fero. Tepkinizi verebilirsiniz, tarafınızı belli edebilirsiniz; ama işin sonunda çözüme ulaşıp ulaşılamadığına da bazen bakmanız gerekir. İnsan ilişkilerine, tartışma adabına dair birtakım şeyleri içselleştirmemiş olan birileri (ağır bir itham olduysa kusura bakılmasın; direkt ilgili şahsı hedef alır şekilde söylemiyorum) size “yav**k” dediği an siz -bayan oluşuna aldırmadan- daha ağır bir karşılık veriyorsanız adımlarınızı çözüme giden yolda atmıyorsunuz demektir. Bence orada verilmesi gereken karşılık “Evli olduğu hâlde S*****e Bak diye şarkı yapan ve saçma sapan bir klip çeken kişi yav**k olmuyor da ben mi oluyorum?” gibi bir karşılık idi ve bence cuk oturacaktı. Ama Joker de fevri bir insan maalesef.

    Lil Zey'in ilgili söylemlerine daha detaylı bakmak gerekiyor:

    “Kim bu yav**k diye merak ettim bir bakim dedim” - Önceki nesillerde de bu derecesi var mıydı bilemiyorum ama bu cümle yeni neslin bazı bireylerinin aşırı rahat söylemlerini yansıtıyor. Yeni nesil bireyler arkadaşlarına dahi çirkin çirkin sözler söyleyebiliyorlar. Ayrıca hakkında bilgi sahibi olmadığımız şeyleri ve kişileri de küçümseyebiliyoruz. Burada “mal” gibi bir kelime bile uygunsuzken böylesi bir kelime epey ağır kaçıyor ve söyleyenin haddine değil. Seni veya etrafındakileri eleştiren birine -çok üstüne gelinmedikçe- “mal” demen bile acizlik göstergesi olacakken, yav**klık bunun neresinde ki “yav**k” diyorsun? Ayrıca “Bir bakayım” yerine “bi bakim” yazması da yazı konusunda üşengeçlik göstergesi olarak yorumlanabilir. (Bu tür bir çıkarım çok sağlıklı olmayabilir tabii. Üzüm üzüme baka baka kararıyor; “sosyal medya dili” nihayetinde. Ayrıca telefondan yazmış olmalı ki Türkçe karakter kullanmamış.)

    “Müziğine 30 sn bile dayanamadım.” - Şarkıdan şarkıya değişebilecek bir konu bu; Khontkar'ın şarkıları da bize göre öyle mesela. Hatta biz Khontkar'ın şarkılarını hiç açmıyoruz; 30 saniye 0 saniyenin epey ilerisinde. :-) Ayrıca müziğine dayanamayınca bir insanın yav**klığı tescillenmiyor. Ayrıca Lil Zey sanat otoritesi mi ki onun katlanamadığı müziğin kötü, sevdiği müziğin iyi olduğuna ikna olalım? Joker'e kötü, Khontkar'a iyi diyen biri ya tutarsızdır ya da meseleye çok farklı ve -bana kalırsa- anlamsız açılardan bakıyordur.

    “Hani varlığından haberim bile yoktu, keşke olmasaydı.” - Bizim de varlığından haberdar olduğumuz bazı şarkılar var ki bırak haberimizin olmamasını, keşke o şarkılar hiç mevcut olmasaydı. Lil Zey burada, Khontkar'a gelen eleştirinin yönünü saptırmaya çalışmış diyebiliriz. Khontkar'ın şarkıları ne açıdan zayıf bulunuyorsa Joker'i de oradan vurmaya çalışmak gerekirdi. Ha, Joker'in şarkıları ahlâkî yönden hiçbir sakınca barındırmıyor mu? Tabii ki sakıncalı şarkıları var, tabii ki yanlışları var; ama Joker'in kötü kabul edildiği yerde Khontkar hayli hayli kötüdür bence.

    “Kızamıyorum da... O da kendi ekmeğinde yazık napsın” - Bunu da Joker'le alakalı olarak söylemiş olmalı. Bu da bir nevi aşağılama cümlesi. Lil Zey'in gerek yaşının, gerek cinsiyetinin pek müsait olmadığı laflar ettiğini söyleyebiliriz. Hani diyorlar ya “Kadına şu söylenmez, bu söylenmez.” diye. Haklısınız; ama erkekleri de, kadınları da bir kalıba sokmak ne kadar mantıklı? Bir kadının birinden açık açık “yav**k” diye bahsetmesi çok mu yakışık alır bir şey? Joker birilerine sataşmadan duramaz, çözüm odaklı değil kavga odaklı düşünür, primcidir vs.; oralar tartışmaya açık. Lil Zey'e hitabı da gerçekten çok çirkin. Ama değer yargılarımız da çok aşınmış vaziyette. Biri senin işinin içeriğinin kötülüğünden, ahlâka mugayir işler yaptığından yakınıyor; sen “Böyle bir beate rap yapamaz.” diyorsun, yanındaki kişilerden biri “Müziğine 30 saniye katlanamadım.” diyor vs. Bunlar mıdır trap'e gelen eleştirilerin cevabı yani? “Müzik özgürdür / özgür olmalıdır.” diye ağlamayı da bırakın; Şaban'a “eşşoğleşşek” dedirtmiyorlar bu ülkede. Ayrıca başkasının özgürlüğünün başladığı yerde bizim özgürlüğümüz biter. İnsanların kafasını salak salak şeylerle doldurmayı veya işinizi dinletmek için kafası salak salak şeylerle doldurulmuş insanlara müzik yapmayı sürdürdüğünüz takdirde eleştirenler olacaktır. Siz “ekmeğinin peşinde” olmaktan çok mu ileride anlam taşıyan bir iş yapmış oluyorsunuz bu tür şarkılarla? Ayrıca söylemek gerekiyor ki bu işler de ekmek uğruna yapılacak işler değil. (Lil Zey'in şarkılarını dinlemediğim için onun şarkılarını değerlendirme dışı bırakıyorum; trap'i genel manada alıyorum.)

    Ayrıca, Lil Zey'in tweetlerine gelen yanıtlara ve retweet'lerine göz attım. İki uç anlayışa rast geldim (Orta yolda yazanlar da var tabii):

    1- Lil Zey'i başarılı bulup onu övmekle üzerlerine düşen vazifeyi yerine getirir türden bir hisse kapılanlar. (kasetçalar diye bir hesabın tweetleri bu yoldaydı. Ona göre Lil Zey “Türkiye'nin en başarılı kadın rapçisi”, Joker de “Kendine rapçi sıfatını takan [bir] kişi” imiş. Başarıyı sadece rakamlarla, takipçi sayılarıyla ölçüyorsanız seçimlerde kazanan partiyi de eleştirmeyin mesela.)

    2- Joker'in tarafını tutup, Lil Zey'e eleştiri sınırını aşan, sataşıcı ibarelerle cevap yazanlar.

    Bazen birilerinin derdi bizim milleti aşırı geriyor nedense. Bu tweetleri atan kişiler içinde rap yapanlar var mı bilmiyorum; olmadığını varsayarak diyorum ki: Oturduğunuz yerden Joker'i veya Lil Zey'i gömmeye çalışarak elinize ne geçecek? İnsanları belli bir çizgiye çekmek, görülemeyen şeyleri göstermeye çalışmak gibi amaçlarla değil de sadece “O iyi, sen kötüsün” demek, “taraf”ımızı belli ederek tatmin olmak için yazılan satırların kimseye bir faydasının olduğunu düşünmüyorum.

    İnsanların beğenileri aşırı önemsediği, eleştirileri ise gereğinden fazla görmezden geldiği bir devirdeyiz. Bunu zamanında Joker de yaptı; kendisine gelen eleştirilere karşılık “Cehalete Sesleniş” diye bir video yaptı. Trapçiler de “Biz daha çok dinleniyoruz.” havasında eleştirileri görmezden gelebiliyorlar ama nicelik değil, nitelik önemli. Şu şekilde de ifade edebiliriz: Bir şarkıya bakarız şarkı mı diye, bir de dinleyene bakarız dinleyici mi diye. Önüne konan her şeyi beğenen, kalite kıstası sadece kulağına hoş gelmesi olan insanların beğenilerini önemsemiyoruz. Türkçe rap'in kemik kitlesi de baştan beri bu anlayıştadır. Kimisi bu konuda taviz verebilir, tutarsızlık sergileyebilir -ki bu tutarsızlığı rapçiler de sergileyebiliyor; yoksa Ceza Ben Fero'yu savunabilir miydi hiç?- ama “bilinçli dinleyici”ler bu konuda daha sağlam bir tutum sergilerler diyebilirim. Sizin taraf daha kalabalık diye kendinizi haklı sanmamalısınız. Ayrıca akıllı düşman akılsız dosttan yeğdir. Bu müziğin önünü açan yapımcılar ve bu müziği dinleyip beğenenler bu rapçilerin akılsız dostları. Joker, düşmanlığını akıllıca yapsaydı daha anlamlı olacaktı ama görünüşe göre o da salt olumsuz tepki vermekten öteye pek geçemiyor maalesef. (Şu da var: Karşınıza aldığınız her insanla derinlemesine sohbet edeceksiniz, yanlışlarını gösterip doğru yolu buldurmaya çalışacaksınız diye bir kaide de yok. Bazen orta yol aramak yerine sadece karşı tarafta durmanız gerekir. Ama karşı tarafta dururken de belli çizgiler içinde kalınmalı diye düşünüyorum.)
    yorumlayan adam
    14/3/2020 21:34 ~ 14/03/2020 22:01
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 3 


  18. (bkz: yorumlayan adam) 'ın uzunca yazdığı entry'sine ithafen #211089. şukusunu'da verdim.

    sizce joker = çöp mü?
    ya da şeyho = çöp mü?
    ya da sansar = çöp mü?

    bazı insanlara göre çöp müziği olabilir, bunu da anlıyorum herkes aynı düşüncede olmak zorunda değil. ama ne yaparsın, zamanında verdiği emek için susarsın, dinlemiyorum ama dinleyenlere saygım var dersin dimi kanka?

    o saygı duvarı ortadan kalktıysa madem, ne lil zey'e ne khontkar'a ne de sikimsonik başka lil kim yada pembe saçı olan varsa hiç birine saygı duymuyorum. sikeyim barışınızı.

    yani burada durun vurmayın orası ameliyatlı yerim vari konuşulmasın. sözlük olarak tek taraflı kimse diğer tarafa yüklenmedi.
    darbelimatkap34
    14/3/2020 22:26
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  19. @18 bu uzun entry'i okuduktan sonra idealizmi ne kadar sevmediğimi bir kez daha anladım. müzik dinlerken bile "bilinçli dinleyici" diye kategorize edilmek, şarkıların niteliğinin kıstas belirtmeden sorgulanması, estetik gibi göreceli bir kavramda bu denli kesin ifadeler, beni yoruyo. idealizmin bir şeyi idealize edebilmek için kısıtlayıcı olduğunu ve tutarsızlaşabildiğini görüyorum. ilk paragaraflarda bi yerde "khontkar bu işin içerik açısından kötü tarafında" "joker de battle rapin içerik açısından kötü tarafında" derken son paragraflarda "joker'e kötü diyebilen tutarsızdır" diyosun. estetik bağlamda kötü diyen tutarsızdır diyosundur büyük ihtimal, ama içerikten bağımsız estetik söz konusu olamaz sanatta ki hangi noktada içerik kötü olur "ahlaka mugayirse" mi? bir şeyin iyiliğini kötülüğünü söyleyen insana sanat otoritesi misin diyosun, sen de "ahlaka mugayir" oluşunu yargılıyosun. bence de bir şeyin iyiliğini kötülüğünü çok rahat kestirip atarak söylemek abes, ama ahlak noktasında da aynı durum geçerli. "ahlaka mugayir" olmayan içeriğe sahip müzikler de var, bu müzik eğer küfür, hakaret, aşağılama, geleneklere-adetlere saldırma ahlaksızlıksa ahlaksız bir müzik, diğer müziklere yönlenmek daha mantıklı bence. yani sorum şu aslında ahlak dediğin nedir, estetik dediğin nedir, iyi içerik dediğin nedir? öyle muğlak konular ki bunlar, bunlar üzerinden yapılan idealizm beni gerçekten daha da yoruyo. Buralardan hiç bi yere varılmaz, binlerce yıl önce yunan tragedyaları zamanında da komedi izleyicisine "vasat beğeni sahibi" "bilinçsiz izleyici" "sadece eğlendiği için bir şeyi beğeniyor" tarzı eleştiriler geliyomuş, günümüze bakıyorum aynı tas aynı hamam, bu eleştiriler hiç bi yere getirmiyo. ortada bir ürün var, ve senin kafanda da ideal bir ürün var, kendi beğendiğin ürün var, bu ürünü beğenmediğin zaman da beğenenlere anlam veremiyosun baskılayıcı ve üsten bakıcı bir şekilde kendi beğendiğin ideal olana çekmeye çalışıyosun, bu işte yoruyo. gecenin bi saatinde kafa gitmeye yakınken yazıyorum, umarım kırıcı olmamışımdır, sana patladım çünkü bu mesele çok yerde karşıma çıkıp kabak tadı veren bir mesele.
    anonim
    15/3/2020 04:10 ~ 15/03/2020 4:15
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  20. @paniren yaktın bizi dayı. Kitap geliyor

    Edit:, tanım gireyim. :) fol yok yumurta yok denecek cinsten bir versus. Ama kişisel olarak Jokerin rap'i daha çok sevdiğine kefil olabilirim, ama bu onu daha iyi yapıyor mu bilemem (benim için yapıyor )
    fikirsiz
    15/3/2020 05:07 ~ 15/03/2020 5:10
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: